Forum Motocyklowe Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 nowosci Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
skut
Administrator



Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:54, 01 Lut 2006 Powrót do góry

Image
Skutery marki Romet!
Znany polski producent rowerów marki Romet wraz z grupą Arkus poszerza swoją ofertę o tanie skutery. W kooperacji z tajwańskim producentem na rynek trafią 3 modele skuterów: miejski Target City, miejski Zenit i sportowy Safari. Skutery będą montowane w Polsce dzięki czemu mają wyraźnie różnić się jakościowo od tanich skuterów azjatyckich. Atutem polskiego producenta ma być również rewolucyjna cena w sektorze krajowych skuterów.
W najbliższym czasie postaramy się przedstawić Wam szersze informacje na temat oferowanych przez Arkus&Romet skuterów.






Image
Wielu klubowiczów tłumaczy swoją absencję na corocznych zlotach tym, że albo boją się wyjechać w dalszą trasę, albo nie chcą puścić ich rodzice tłumacząc się dużym ryzykiem jazdy w trasie. Tymczasem na kierowców jednośladów większe zagrożenie stanowi miasto. Uczestnicy ruchu drogowego nie tylko czują się tu bardziej swobodnie ignorując zasady ostrożności, ale również nasilenie ilości pojazdów sprzyja wystąpieniu zdarzenia losowego.
Co więc robić, aby w miejskiej dżungli zmniejszyć ryzyko wypadku? Przede wszystkim mieć oczy wokół głowy i myśleć za innych uczestników ruchu. Nie można jednak zapominać o pułapkach wkomponowanych w miejski krajobraz. Są one równie niebezpieczne jak inni kierowcy, a nic tak nie boli jak rozwalony skuter przez własną nieostrożność. Oto na co powinniście zwrócić szczególną uwagę:

Image
Przyczepność nawierzchni:
Rodzaj nawierzchni w ruchu miejskim zmienia się niczym w kalejdoskopie. O stanie polskich dróg można byłoby napisać całą powieść! Ubytki w asfalcie, koleiny, „tarka” na pierwszy rzut oka nie wyglądają tak groźnie. Kłopoty zaczynają się dopiero wtedy, gdy na takiej nawierzchni przyjdzie nam ostro hamować. Złotego środka na takie warunki niestety nie ma. Trzeba się jednak kierować dwoma podstawowymi zasadami: wybierać do jazdy część asfaltu najmniej zniszczoną, oraz z dużą dozą ostrożności dozować przedni hamulec.
Wibracje skutera na „tarce” przy dojazdach do świateł można również zmniejszyć delikatnie podnosząc tyłek z siedziska. Punkt ciężkości zostanie przesunięty w górę, a tym samym skuter stabilniej będzie utrzymywał się w pionie.
Nawet jeśli wydaje się Wam, że trafiliście na dobry odcinek drogi Wasza czujność musi się skupiać na fakturze nawierzchni. W większości miast remont dróg polega na dolaniu fragmentu asfaltu na uszkodzonym odcinku. Jeśli obserwowalibyśmy odcinek takiej drogi z góry to okazałoby się, że co kilkaset metrów mamy do czynienia z różnym rodzajem nawierzchni. Zmiana koloru nawierzchni oznacza, że trafiliśmy na asfalt o lepszej lub gorszej przyczepności. Niezbędne jest więc ciągłe korygowanie odstępu od poprzedzających pojazdów w kontekście aktualnej nawierzchni. Szczególne baczenie należy mieć na najstarsze formy asfaltu „płynące” potokami smoły.


Image
Studzienki, krawężniki i szyny:
Zawieszenie jednośladu niestety nie radzi sobie tak dobrze z wystającymi elementami krajobrazu jak cztery koła katamaranu. Najechanie kołem na krawężnik, studzienkę czy nawet wysoką szynę tramwaju powoduje niekontrolowane przyblokowanie przedniego koła. Pamiętajmy, że skuter utrzymuje się w pionie przede wszystkim dzięki obracaniu się przedniego koła. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest unikać najeżdżania kołem na wspomniane miejsca lub przynajmniej pokonywać je pod kątem prostym z maksymalnie bezpieczną prędkością. A co zrobić jeśli wystająca studzienka wyrośnie nam niemal pod samymi kołami? Jeśli na manewr obronny i wyprostowanie motocykla przeciwskrętem jest już za późno to jedyną słuszną decyzją będzie dodanie gazu! Tak! Energicznie dodając gazu odciążymy przednie zawieszenie motocykla, co ułatwi mu „wspinanie” się na szczyt przeszkody. Najgorszym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji ostre hamowanie. Nurkowanie przodu i zmniejszenie skoku przedniego zawieszenia mogą nawet spowodować przekoziołkowanie skutera wraz kierowcą.



Linie oddzielające pasy ruchu:
Cywilizowane kraje stosują do malowania linii oddzielających pasy ruchu farby, które zachowują odpowiednią przyczepność (zbliżoną do przyczepności asfaltu) w każdych warunkach. Tymczasem w Polsce linie nawet w słoneczny dzień pozostają śliskie jak jęzory lodu, a śmiertelne zagrożenie stanowią one dopiero w czasie deszczu. Do uniknięcia problemów należy się kierować stosunkowo prostą zasadą – unikać hamowania na wymalowanych liniach. W sytuacji zagrożenia bezpieczniej jest stracić kilka metrów ekspresowo zjeżdżając z linii i dopiero rozpoczynając hamowanie na czystym asfalcie.
W okolicach szkół lub uczęszczanych przejść dla pieszych można dodatkowo spotkać ogromnych rozmiarów malowany na asfalcie znak ostrzegawczy o ruchu pieszych. Efekty takich malunków są jednak odwrotne do ich roli – szczególne ryzyko poślizgu zarówno dla samochodów jak i motocykli. Na całe szczęście obecnie odchodzi się od umieszczania na pasie takich śliskich malowideł.
Nie dajcie się również skusić na wyprzedzanie na odcinku pasa wyłączonego z ruchu (poprzeczne skośne pasy), bowiem w wielu miejscach mogą ukrywać również listwy podwyższające naszpikowane elementami odblaskowymi.



Psy, koty i inne zwierzęta:
Ryzyko kontaktu ze średniej wielkości zwierzęciem w mieście jest większe niż podczas przejazdu przez środek puszczy. Bezpańskie psy czy też wybiegające spod zaparkowanych samochodów koty mogą okazać się bardzo niebezpieczne w bezpośredniej konfrontacji z jednośladem. I nie chodzi tu tylko o ewentualne ryzyko pogryzienia, ale o skutki uderzenia w zwierzę. O ile trudno w przypadku kotów i innych zwierząt rozpoznać ich zamiar rzucenia się pod koła skutera – to w przypadku psów z wielką dozą pewności można odczytać ich zamiary. Jeśli widzisz w okolicach drogi psa, który przyczajony pochyla przód ciała do ziemi – możesz być pewny, że uznał Twój skuter za wroga. W takim przypadku jeśli masz jeszcze możliwość lepiej zawróć. Jeśli nie ma odwrotu to przejedź zagrożony teren w miarę szybko unikając wzrokowego kontaktu z czworonogiem. Bardzo dobrze sprawdza się również metoda nieoczekiwanej zmiany prędkości. Jeśli wjeżdżając na niebezpieczny teren lekko zwolnisz, pies uzna, że ma jeszcze czas do energicznego ataku. W momencie kiedy poderwie się w Twoją stronę energicznie dodaj gazu – istnieje duże prawdopodobieństwo, że pies nie zdąży skorygować swojej trasy i unikniesz przykrego kontaktu ze wściekłą bestią.



Oprócz powyższych zagrożeń najwięcej niebezpieczeństwa niesie ze sobą rutyna. O bezpieczeństwie i przezorności nie można zapominać nigdy – nawet wtedy, gdy jedziemy tą samą ulicą po raz tysięczny. Los jest złośliwy i nieszczęście może nas spotkać nawet przed własnym domem.








Image
Honda Dio Z4
Rynek japoński doczekał się bardzo istotnej modyfikacji kultowego już skutera – Hondy Dio
Dio, opatrzona symbolem Z4, zrywa z dotychczasowym twierdzeniem, że mały, 4-suwowy skuter nie może być „sportowcem”. Energiczna dusza Z4 wynika przede wszystkim z wyposażenia skutera w nowy 4-suwowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Niski tłok i 4 zawory w cylindrze pozwoliły osiągnąć wysoki stopień kompresji i moc blisko 10 KM przy 8.000 obrotów. Nowe sprężyny zawieszenia oraz niewielka waga skutera przekładają się wprost na łatwość i poręczność prowadzenia. Oprócz osiągów skuter może pochwalić się również wyjątkową czystością spalin. Taki ekologiczny sportowiec przydałby się niewątpliwie także na rynku europejskim.
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)